Jun 30, 2011

WHAT ?! ME ?! -.-"

hari ni aku pergi ke sekolah seperti biaSa .. 1st subject is KH then GEO after that MATH kemudian REHAT .. oh ya , time rehat ni ada citer ... lepas aku balik dari koperasi dengan Sofie dan Hani , aku diberitahu mengenai kehilangan kasut sahabatku , Chiki .. yang kelakarnya , stoking ada tapi kasut tak ada .. aku pun gelak la ! pastu dia nangis .. *opss!* then aku pun try la pujuk .. aku mana reti pujuk orang .. apatah lagi orang nangis .. lagi aku gelak ...*jahatnya -.-"*bila dia da ok aku pun blaa laa g mkn kat dlm kelas ditemani oleh Sofie .. dia hanya melihat sebab dia puasa .. lepas da habis makan tu , aku tengok si Chiki da pakai kasut .. rupa-rupanya dia di dajjal oleh tak tahu siapa ..

lepas rehat merupakan subjek SAINS tp cikgu tak ada jadi Mr.Tey (math teacher) yang ganti .. dia pun menggunakan waktu itu dengan mengajar kami math .. kemudian ENGLISH .. aku dapat 13/15 untuk oral english !! same with Sofie .. time Pend .Islam ustazah hanya memberi latihan kerana dia akan balik awal sebab nak pergi ambil report card anak dia dan mengingatkan kami bahawa dia akan memilih 10 pelajar dari kelas agama dia (3M , 3E , 3P [kelas aku] & 3K) untuk apa aku tak ingat .. tapi yang pasti yang terpilih ni nanti aku dihadapkan pada pentaksir .. lepas waktu Pend.Islam tamat , BM pula ..

time BM ni , cikgu cakap pasal lisan .. boleh dikatakan hampir semua cikgu sedang sibuk dengan lisan dan pentaksir .. kata mereka , minggu depan para pentaksir akan menyerang sekolah-sekolah .. kemudian , dia kata dia nak pilih 5 orang untuk jumpa pentaksir dan tugasan untuk yang terpilih itu ialah perlu hafal sebuah karangan dan bercakap kepada pentaksir itu pada minggu hadapan .. aku memang tak rasa aku akan terpilih dan memang tak akan terpilih dan tak harap langsung aku dipilih !  time cikgu sebut nama pelajar tu aku tak dengar lagi nama budak melayu .. jadi ake mengagak bahawa Sofie yang akan terpilih sebab dia dapat A untuk BM x silap aku .. jadi kitaorang duduk bersebelahan , aku pun kata la , "kau akan terpilih" dan dia jawab "aku tak nak !" kitaoranag berdialog sampai la cikgu menyebut "NURUL ATHIRAH AZHAR !" aku pun "HUH !!!!!!"  ya Allah !! hidayat apa yang cikgu dapat untuk memilih aku ! Sofie bertepuk tangan disebelah aku dengan gembiranya ! kemudian sorang-sorang pelajar akan ke depan untuk menandatangani kertas oral .. markah oral aku ialah 27 ! aku tak taw markah penuh dia berapa .. mungkin 30 ..

*hari ni Sofie beritahu aku kelemahan dia .. kelemahan dia ialah dia sangat tak suka orang repeat apa yang dia cakap.. aku sebagai rakan yang baik kacau laa dia sehari suntuk !!
**aku sedang berusaha mengahafal sebuah karangan yang aku ambil dari kertas exam aku yang lepas ..
***ditegaskan di sini , The Kecoz bukan kumpulan ok ! itu hanya sebuah nama .. sebab kami memang kecoh .. get it ?!
****ramai yang menaruh harapan kepadaku terutamanya para guru dan of coz ibu bapa dan para sahabt sering berkata aku akan berjaya dapat staright A's ..dan itu bukan menyenangkan aku atau mambakar semangat aku itu lebih MENAKUTKAN AKU !


sun and cloud miss u so much !!!!

lots of love ,
Princess Thira

4 comments:

Anonymous said...

hahahaha. cloud ngan sunshine jugak .
tak baik kau kacau si sepet tu . huhu xp

Anonymous said...

tahniah ... itu maksudnya cikgu percayakan kau! good luck !!!!!

Anonymous said...

mcm mn la leh terpilih ni..
hafal br 2 prenggan pun dah trabur.. akk yg asyik dgr kau hafal ni smpai leh terhafal...
hahahahha

Princess Thira said...

athirah fatinah ; hehe .. mesti ~ alaa , bukan selalu .. always je =p

ano 1 ; err , really ? ntah la .. thanx !

ano (si gedik) ; hey you ! shut up ! da hafal penuh ye ! baik punya !