Nov 2, 2010

roses

salam ...

ok , today is my last day exam !! yuhuu !! well, ari ni subjek yang x begitu penting .. so , who cares ?! hari ni , kami ada exam seni n PJK ... "dengan ini , saya PRINCESS TIARA , ingin menyatakan saya sangat tidak suka kan seni ... kerana saya tidak pandai melukis ..tangan saya sangat keras seperti kayu ...dan saya sangat tidak suka matapelajaran tersebut keran ia hanya laa mencacatkan result saya ... markah terbaik yang pernah saya dapat ialah 63%" oh , sangat sadis bukan ? :(

jadi , untuk mendapat markah yang terbaik pada exam kali ini , maka pagi itu , princess pon minta laa pertolongan dari mama princess yag sangat berbakat dalam seni untuk mengajar princess melukis sekuntum bunga ros di tepi pasu di atas meja ... ok , why i choose this question ? because itu yang paling senang !! soalan lain seperti sangat susah untuk princess melukisnya .. so , this morning , mama princess pon ajarlah princess melukis bunga ... hey , korang ingat lukis bunga mawar ni senang ??!!! susah gila tahu !! berkali-kali mama princess cakap " ya Allah kau ni tangan kayu betul la ! kaku !kaku !" and " kan mama kata , U , U ,,,buat mcm huruf  U !" argh !!kemudian ibu pon tengok ... dia hanya mampu ketawa ... kerana kami sama ... cume princess punya tagan lebih eras seperti kayu yang sejati ...well,like mother like daughter la .. *wink* sangat terseksa princess pada pagi itu ~ tapi buat je la .... hentam saja .....

sampainya princess di sekolah , sume tanya princess macam mana nak  lukis bunga ros ... HAHA ! i thought that i am the only 1 who very sucks in drawing and dun noe how to draw a roses ... rupanya ramai juga yang x tahu ... yeah , yeah , itu bagi mereka yang langsung x suka seni la ... but in my class , ada laa segelintir daripada mereka yang sangat meminati seni , sampai membawa 2 bekas untuk mengisi air , berus pelbagai saiz , kain lap (yg nie princess pon bwk ok !), warna air yang tidak cukup hanya 1 kotak , sekali 2 mereka bawak ... oh ,, sangat segamat ....janganlah jadi seperti aku yang hanya membawa 1 batang berus , kain lap , bekas air , dan sekotak warna air yang sangat kecik ..rasanya da abis kodd warna air tu !

masa diberi ialah 2 jam ... dengan sekali lekuk U , terhasilnya 'bontot' bunga ros princess ! *bangga* time tu macam , "eh , cantiknya aku lukis" ..haha ... kemudian terhasil laa sebuah lukisan daripada princess ... semasa princess ingin mengisi ke dalam bekas , princess pon usha-usha laa kawan-kawan princess punya ... haha ! ada satu lukisan ni sangat kelakar .... tidak perlulah princess memberitahu siapa dan bagaimana lukisannya .. cukuplah hanya princess sahaja yang tahu .. kemudian , princess pon siapkanlah lukisan princess .... setelah mewarna bunga pasu dan meja , princess pon pandang laa kekiri dan kekanan ... BORING ! setelah 10 minit berlalu , Cik Anis pon mengutiplah kertas lukisan kami ... selepas rehat , kami dikehendaki menjawab kertas PJK ... dan kemudian , lepas rehat kertas soalan seni plak diedarkan ... dan setelah itu , everyone shout OVER !! yeah , baby , this is what we call freedom ! dan esoknya , keputusan pasti akan keluar ! OMG !

pada malam itu , setelah mandi dan melakukan suruhanNya , princess pon pergilah ke bilik ayahanda untuk mengambil ms . lappy ....tiba-tiba ayahanda princess bersuara

"hey , nak bawa ke mana laptop tu .."
"  g bilik la .."
" eh , g study, g study " 
"huh ? abah , i just finished my exam , nak belajar apanya ??!!" 
"oh , da habis da ..ha, bawak laa laptop tu pergi .."
"lek lu ~~"

pada malam itu , princess pon online laa sehingga 2 pagi .. haha ! tiba-tiba princess terbaca 1 status yang telah dipost oleh sahabat princess ... 'cepatlah dapat result ... x sabar nak taw berpaa A ni .. ' lebih kurang begitu la statusnya ... oh , sahabat , kau amat yakin keputusan kau sangat elok ! bagus betul kau ni sahabat ! 

*princess akn pergi ke BEE'S dan FRUITY , untuk mencari cheese cake .. sahabat princess tiba-tiba mengidam untuk makan cheese cake ...
**tadi calling2 ngan syasya , dia sangat risau akan diri princess bila princess berkata "i love you kawan , kau laa kawan aku yang sentiasa ada di sisi dan yang mengajar aku untuk keluar rumah..ye , memang laa aku selalu keluar rumah , tetapi hanya dengan hanisah ..(my mom only trust her parents to bring me out ..) dan aku yang sealu beri sokongan untuk aku ____ ..hehe ;) sorry kalau aku ada buat salah dan silap kat kau ... dan kemudian tiba-tiba dia bertukar seperti seorang anggota polis yang sedang menyoal suspek ... lek la kawan , aku ok2 aja kok !
***selain syasya princess juga berkata sorry n take care pada semua orang yang online fb pada malam itu ...dan masing2 berkata " thira , kau ok x ? cakap macam nak mati esok !" haha , princess pon selamba je balas " mana taw ... Allah boleh mengambil nyawa aku pada bila-bila masa sahaja ... kalau malam ni aku jatuh tangga , esok aku mati , boleh jadi kan ?" dan mereka berkata "da , kau jangan nak fikir bukan2" haha ... sayang juga korang kat aku kan .... 
**** esok pasti result akan keluar ... ya Allah , semoga result aku sumenya lulus dengan cemerlang ! 

light love , 
princess tiara ^_^

No comments: