Jun 13, 2011

YA RABB !

salam semuanya ~~



ok , hari ni , para pelajar akan kembali ke sekolah semula setelah 2 minggu bercuti  .. beg yang berat akan dipikul semula .. bagi pelajar perempuan , baju kurung putih dan kain biru akan disarung semula .. bagi lelaki pula , kemeja putih dan seluar biru/hijau akan dipakai kembali ... haiz !

act , pelajar-pelajar seperti kami ni , SUKA SANGAT datang ke sekolah .. bagi kami sekolah itu tempat untuk  MENIMBA ILMU , BERJUMPA KAWAN dan MEMPELAJARI SESUATU YANG BARU *ceh , ayat ! hahaha !* malangnya , selepas cuti 2 minggu yang lalu *x laa lalu mana , semelam baru last -.-"* kami yang suka dan rajin datang ke sekolah menjadi malas dan tidak mahu ke sekolah !!! mengapa ? mengapa ? mengapa ??? mungkinkah disebabkan ,,,

sebelum cuti 2 minggu yang lalu , kebanyakan sekolah menduduki peperiksaan pertengahan tahun , (termasuklah sekolah aku , SMK PEREMPUAN METHODIST , KLANG "saya bangga menjadi warga MGS") jadi sudah pasti para guru sudah melakukan kerja mereka iaitu menanda kertas-kertas peperiksaan tersebut ... jadi PUNCA PERDANA  mengapa selepas cuti 2 minggu ini kami sudah tidak rela untuk datang ke sekolah semula ialah kami tidak sanggup untuk  mengambil keputusan masing-masing *kecuali mereka yang begitu pandai -.-"*



aku pon ,sebagai pelajar memang cuak laa ngan benda ni .. tapi nak buat macam mana redha je la ... untuk mid-year ni , memang aku tak confident pun leh jawab .. tapi aku usaha ye ! so , today , i just get 4 papers , BM , BI , PENDIDIKAN ISLAM and SCIENCE  -.-" bagi aku , score yang aku dapat tu , SANGAT tidak memuaskan lagi ... aku kena usaha keras , sebab tahun ni aku PMR CANDIDATES ! dan satu-satunya passport untuk aku keluar dari sekolah itu ialah dengan mendapat keputusan yang cemerlang dan fly away to boarding school ! *e'eleyh minah ni , tadi kata bangga jadi warga MGS , sekarang nak blaa pulak !* aku nak keluar dari sekolah tu , bukan sebab aku tak suka sekolah tu .. AKU SUKA GILA BEB ! tapi , aku nak cuba hidup berdikari ... and banyak benefits yang aku dapat bila masuk boarding school ni .. aku jeles tengok besties aku yang bahagia kat SMSS .. sekarang  4 paper da dapat , 4 paper lagi .... semoga elok la keputusan ye ....

*aku tidak failed mana 2 subject ...
**28/6 merupakan hari terbuka .. jadi siap sedia laa aku ....
***115 days to PMR !

light love , 
princess thira ^_^

1 comment:

Anonymous said...

dah tau pmr candidates rajin2 la study~~~~~~~~~~~~
ke nk akk bg tau kt blog ni betapa "rajin" adek akk sorang ni.. n jnji kepada dr sendiri n ape dh jd ngan jnji tuuuuuuuuu
:P :P :P